søndag den 21. april 2013

Et forsøg og en gammel kending

Min kæreste er svært glad for bagels og efter meget snak blev det i dag, at jeg skulle forsøge mig med den hjemmelavede slags. Det var ikke så svært at få nogle gode bagels ud af det, men det, at få dem til at være lige tykke over det hele, er ikke særlig let – men det skal jo også se hjemmelavet ud.

Jeg brugte opskriften her. Den har en meget detaljeret beskrivelse af, hvordan processen med hævning, kogning og bagning foregår. Jeg valgte dog at bruge bagepapir og ikke at oliere en bageplade. 

Resultatet kan ses her:



Og til bagels skal man naturligvis have tunsalat. Jeg bruger ikke mayo og derfor er det en lidt lettere udgave end den, man finder hos sin lokale bagelmand:

1 dåse tun i vand
1 spsk. frisk ost
1 spsk. skyr
Peber




Og så kan man ellers tilsætte, hvad man kunne have lyst til af krydderurter, radisser i små tern, forårsløg eller måske ærter. Jeg havde i dag lidt ramsløg, så det kom i. Bland det hele godt med en gaffel og så er det ellers klar.


Det bliver ikke sidste gang, jeg skal bage bagels - men næste gang bliver det nok i en grovere version. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...