lørdag den 4. maj 2013

Amerikanske æblepandekager



Jeg lavede en lækker æblekompot sidste efterår, men lige meget hvor lækker jeg nu engang synes den var – ja, så fik vi den ikke spist. Jeg faldt så over en opskrift i det amerikanske mad magasin Everyday Food (du kan læse mere om det her). Jeg tilpassede opskriften og nu er pandekagerne en fast syndig bestanddel af vores weekend morgener.

INGREDIENSER:
2,5 dl hvedemel
1 spsk sukker
1 ¼ tsk bagepulver
¼ natron
1 nip salt
2,5 dl mælk
2,5 dl æblekompot
1 æg

Bland de tørre ingredienser i en skål og de våde ingredienser i en anden. Bland begge godt med en gaffel. Jeg kan godt lide store æblestykker i pandekagerne, men hvis man ikke er til del slags, kan de våde ingredienser eventuelt piskes med en elpisker. Hæld det våde over det tørre og bland det hele sammen med en gaffel. Steg som klatkager i lidt olie eller smør på en godt varm pande.



Pandekagerne er dejligt lette og luftige. Jeg har med succes skiftet æblekompotten ud med mosede bananer, hvilket giver lidt variation ( når nu vi laver dem så tit J )



Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Har hørt, at pandekagerne også er gode med rå reven æble.
    hilsen Mutti

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mutti! Hvor dejligt at se dig herinde. :) Jeg vil helt klart prøve dem med rå æble også.
      Knus A

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...