mandag den 6. maj 2013

DIY: Super simpel suttesnor

Jeg er kan godt lide variation og så er jeg lidt nærig. Nogle materialer kan jo være voldsomt dyre - seleclips fx. Derfor laver jeg suttesnore med tryklåse, så man kun behøver få seleclips og eventuelt en holder til en MAM-sut. På den måde kan man let skifte suttesnoren ud, vaske den uden at ødelægge vaskemaskinen og hurtigt samle et sæt som barselsgave.

Du kan meget let lave en helt enkelt suttesnor. Du skal blot bruge skråbånd, tryklåse og en seleclips.

1. Klip 60 cm skråbånd af din rulle.


2. Fold båndet ret mod ret og sy den åbne ende sammen


3.Vend, så du kommer om på retsiden. sy en stikning hele vejn rundt langs kanten.



4. Slå knapperne i. Husk at give nok plads til spændet og til sutten.



Og voila, så har du super hurtigt et fint sæt suttesnore.




Tips:
Jeg har cyklet nettet rundt for at finde de billigste seleclips og dags dato kan jeg anbefale følgende:

Stof & Stil:
10,95 kr for 2 styk 25 mm
Problemet med Stof & Stil er bare, at der er langt i mellem butikkerne, så du skal være i nærheden af en, før det kan betales sig.

Jysk:
Hvis du kan nøjes med en simplere clips, kan du købe lagenstrammere, hvor du får 8 styk for 49,95.
Jeg synes personligt ikke, at de er lige så fine, men de er billige og de fleste har adgang til en Jysk.

Genbrug:
Den klassiske vej til fine og sjove seleclips. Jeg går tit lige ind og ser, om der er kommet seler i min lokale genbrugsforretningen. Udfordringen er bare, at jeg ikke er den eneste. Så det er efterhånden svært få fat i de gamle fine clips.


4 kommentarer:

  1. Man kan finde mange og billige clips på etsy. Jeg har så mange i forskellige farver at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved dem. Sig til hvis vi skal lave en bytte handel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en fremragende idé. Jeg smider dig lige mail - så ser vi, hvad vi kan finde på. :)
      Kh Astrid

      Slet
  2. Hvor køber du silikoneringen til sutten henne??

    Mvh Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona.
      Jeg plejer at finde dem på Trendsales og de sidste par gange har det været hos denne sælger: http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_userinfo&UserID=717236&forum=370&road=&search=&sort=&status=&id=28588577
      Hun ser godt nok ikke ud til at have nogle i øjeblikket, men forhåbentlig kommer de igen. :)
      Hilsner fra Astrid

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...