onsdag den 8. maj 2013

Hummus

Jeg er vild med hummus som tilbehør, dip eller som ”dressing” i sandwich. Jeg laver det som regel i store portioner og fryser ned i små bøtter, så jeg har det lige ved hånden. Nogle gang koger jeg selv kikærterne, men denne opskrift er den hurtige version, hvor jeg bruger en dåse.

1 dåse kikærter
2 spsk. ristede sesamfrø
2 fed hvidløg
½ tsk. spidskommen
1 spsk. rapsolie
Vand (efter behov)
Citronsaft, salt og peber (efter smag)


Rist sesamfrøene på en tør pande. Sørg for de ikke brænder på ellers bliver de bitre. Lad dem køle af og blend dem sammen med kikærter, hvidløg, spidskommen og rapsolie. Hvis hummussen virker tør, kan du tilsætte lidt vand til den bliver lidt mere lind.
Smag til med citronsaft, salt og peber.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...