onsdag den 29. maj 2013

Strikket babyvest

Er der efterhånden nogen tilbage i bloglands krea-afdeling, der ikke har prøvet Farmorfabrikkens berømte babyvest? Jeg har nu for anden gang strikket den og Mettes DIY er så let at følge, at jeg havde mod til at lave lidt om.



Jeg har nemlig erstattet retstikken i siderne og ribben i bunden med perlestrik og så skulle den naturligvis være to-farvet, hvilket lidt er noget bøvl, når man skal have gang i minimum 3 garnnøgler ad gangen. Men det gik da og så lærte jeg også noget nyt, nemlig hvordan man skifter farve, når man strikker. Du kan se herunder, hvor let det er:

1.

Det er egentlig rimelig simpelt; jeg kunne læse mig frem til, at man skal sno de to farver garn ellers hænger de strikkede stykker nemlig slet ikke sammen. Jeg synes, at dette er en god måde:














2.

Den farve du er færdig med skal krydses under den nye farve.


















3.

Du fører derefter garnet til forsiden af strikketøjet. Det kan være en god idé at flytte hele garnnøglet, så det ikke bliver filtret ind i de andre nøgler, du har gang i. Det gjorde jeg selv hver gang, fordi jeg ikke har tålmodighed til at skulle lege kluddermor med garnet med jævne mellemrum.













Din samling på bagsiden skulle gerne se sådan ud, når du får strikket et stykke:


5 kommentarer:

  1. Tak! Jeg synes faktisk også, at den er bøvlet værd. :)

    SvarSlet
  2. Tak :) Det bliver heller ikke sidste gang, den skal strikkes.

    SvarSlet
  3. Hvor blev den fin med to farver! Og virkelig snart med at sno garnet. Jeg har tidligere forsøgt mig med noget tofarvet, men syntes ikke det hang så godt sammen.
    Tak fordi du deler tip!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og velbekomme! Jeg kunne heller ikke få det til at hænge sammen i starten - det blev sådan underligt løst. Jeg håber, at tippet virker for dig også. :)
      Ha' en skøn dag i solskinnet!

      Slet

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...