torsdag den 20. juni 2013

Barndommens kager: Squashkage

Da jeg var barn fik vi aftenkaffe hver aften. Og hver aften var der kage. Det er lidt sjovt, for vi fik nærmest aldrig sodavand, chips eller slik, men der var altid kage i huset. Jeg har fået lyst til at bage nogle af min barndoms kager og her er den første: squashkagen.

Jeg er ikke sikker på, hvor opskriften stammer fra, men her den altså:

INGREDIENSER:
2 dl olie
3 æg
400 g revet squash
250 g sukker
350 g mel
2 tsk vanillesukker
1 tsk natron
2 tsk bagepulver
1 tsk salt
2 tsk kanel
50 g hakkede nødder
100 g rosiner

Pisk æg og olie sammen. Bland de tørre ingredienser, hæld ægblandingen over og rør godt. Tilsæt nødder, rosiner og squash. Rør det hele sammen.


Jeg lavede en halv portion, hvilket passede fint til to små rugbrødsforme. En hel portion passer til en springform på 24 cm i diameter. En dobbeltportion er nok til en bradepande.


Bag ved 175 grader i cirka en time - eller til den er færdig. :)
Hvis man har lyst til at pynte lidt, smager den himmelsk med helt almindelig glasur lavet på citronsaft i stedet for vand.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med! Jeg bliver rigtig glad, hvis du skriver en besked til mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...